Alla inlägg under maj 2016

Av bookgirl - 20 maj 2016 21:24

Vet ni vem Gareth P. Jones är? Han är en av de bästa författarna jag vet. Han har bla skrivit boken "Tvillingarna Thornthwaites testamente". Det är en fantastisk bok. Jag önskar att den aldrig tog slut, men även denna boken har ett slut. 


Tvillingarna Lorelli & Ovid Thornthwaite bor på en stor herrgård tillsammans med sitt tjänstefolk. Redan när de var spädbarn dog deras föräldrar. I föräldrarnas testamente står det att när deras barn når en viss ålder, ska barnen få hälften av förmögenheten var. Om någon av barnen mister livet innan det ska överlevaren få allt. Både Lorelli och Ovid vill såklart ha allt. Tvillingarna försöker därför hela tiden ta livet av varandra. De planerar massor av fällor för att ärva all förmögenhet. På tvillingarnas trettonde födelsedag föreslår Ovid en vapenvila. Lorelli går med på det, men mordförsöken fortsätter ändå.


          

5/5 apor!

    


Av bookgirl - 20 maj 2016 21:08

I denna blogg kommer ni att få läsa om bl.a böcker. Jag hoppas att ni kommer att uppskatta det jag skriver.
Jag är intresserad av dans, litteratur och annat intressant. Jag kommer försöka att hålla igång den här bloggen så gott jag kan. Håll tummarna för att jag lyckas!

Jag kommer snart tillbaka,
Hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kan du läsa om böcker och läsa historier. Få tips på vilken bok du ska läsa här näst, ge tips om vad jag ska läsa här näst. Om du har frågor om en bok kan du fråga mig om den, och hoppas att jag har läst den. Hoppas att ni uppskattar dena blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bok ska jag läsa här näst?
 Den viskande dödskallen (Lockwood & Co #2)
 Harry Potter och och Fången från Azkaban (Harry Potter #3)
 Percy Jackson #1
 Månfågel
 Författardrömmar #1

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards